Omdat de Chinese bemanning a/b ms Bali nieuw was werd er besloten een brandblusoefening te houden met de Chinese dekcrew. Voorafgaande aan de oefening liep de 3de stuurman alle brandblusmiddelen af om ze te controleren en zo nodig te herstellen, daar de verantwoording voor de blusmiddelen bij de 3de stuurman was belegd. Op de dag van de brandblusoefening kom ik via het ketelruim bij het proviand luik grenzend aan de voorkant luik IV naar buiten en zie de stuurlieden en de Chinees dekcrew met verbazing kijken naar de brandslang en de straalpijp. De koppeling van de straalpijp was ovaal rond en paste dus niet op de brandslang, het leek erop dat dit einde oefening zou worden. Daar mijn werkveld als elektricien het gehele schip betrof wist ik waar alle brandblusmiddelen hingen. Ik begaf mij met gezwinde spoed naar achteruit, want bij de ingang van de stuurmachinekamer hing ook een brandslang en straalpijp.De straalpijp heb ik meegenomen naar het midscheeps en overhandigd aan de 3de stuurman waarna de brandblusoefening van start kon gaan. In het scheepsjournaal maakte de 1ste stuurman de volgende aantekening:
"Door kordaat en handelend optreden van de elektricien is de brandblusoefening met succes gehouden".
Eindelijk eens iets positiefs over mij in het scheepsjournaal.
Han Koppenberg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten